Samurai Deeper Kyo

Gomen nasai! Ursäkta att jag inte skrev i bloggen igår! Jag var full upptagen med massor av läxor! Och då menar jag det! Nåja! Åter till manga!



Namn: Samurai Deeper kyo
Författare: Akimine Kamijyo
Genre: Manga, action
Handling:Samurai Deeper Kyo utspelar sig fyra år efter slaget vid Sekigahara. Den kvinnliga prisjägaren Yuya Shiina träffar medicinförsäljaren Kyoshiro Mibu, som hon misstar för tusenmördaren Demonöga Kyo, vars ögon är röda som blod. Kyo samlar snabbt upp "ett gäng vänner" och återupptar sökandet efter hans riktiga kropp
Persongaleri:
  • Yuya Shiina - prisjägare som vill ta hämnd på sin brors mördare
  • Kyoshiro Mibu - medicinförsäljare
  • Demonöga Kyo - Samuraj som mördat över tusen man
  • Röda Tigern/Hidetada Tokugawa - exyrkesmördare som är son till Shogun
  • Izumo no Okuni/Indara - vacker kvinna och spion
  • Nobunaga Oda/ - Den sjätte demonkungen vill styra över hela världen
  • Ieiasu Togugawa - Shogun och Hidetadas far
  • Yukimura Sanada - Samuraj som tillhör Sanada-klanen, är ute efter Ieyasus liv, trots det kommer han och Hidetada bra överens
  • Sasuke Sarutobi - Är en av Sanadas 10 hjältar
  • Sakuya - En miko, Kyos och Kyoshiros kärlek
  • Muramasa - Kyoshiros och Kyos mästare samt vapensmed. Har smitt Kyos,Kyoshiros och Sasukes demonklingor.
  • Tokito - Muramasas son och en av Mibus fyra klanäldsten
  • Akira - En av de fyra kejsarna, han har öppnat ett sjätte sinne "sitt hjärtas ögon" och mist sin syn
  • Bontenmaru - En av de fyra kejsarna
  • Hotaru - En av de fyra kejsarna som gått över till klanen mibu, person som inte tänker så mycket
  • Akari - En av de fyra kejsarna transvetit med helande krafter
  • Jag hoppas ni gillade den serien! Här är länk till första episoden! första är part 1 osv.
    www.youtube.com/watch?v=Ks8SDBudBn0
    http://www.youtube.com/watch?v=Izc4qYboWTM
    http://www.youtube.com/watch?v=eFlr5Gr-qK4
    Sayonara!


    Kommentarer
    Postat av: Peter

    Hej! Tack för en fin blogg! Jag har själv alla trettioåtta delar av mangan och jag älskar den!

    2009-11-12 @ 15:43:56

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0