Paolo Roberto grejs.

Hallå där kött och blåbär! Ska berätta lite om att min skola var på en föreläsning till Alandica(kulturhuset) i Mariehamn och lyssnade på en föreläsning av Paolo Roberto! Det var jättebra och han var rätt rolig^^. Han berättade lite om sig själv och vidare. Det var en jäkla bra föreläsning(synd att jag inte filmade, kamera minnet var fullt XD) Sen var det julshopping som gällde! Mamman ringde och bad mig att köpa två påsar med saffran. En påse innehåller alltså 0,5 gram saffran och det blir alltså 1 gram saffran och vet ni vad jag fick betala för det? 8,65 euro! 80 kronor! För ett gram saffran!(Jag får en hjärtattack) Sen var jag ill bokhandeln och köpte ett block och en bläckpenna till min moster. I en skivaffär som heter Metro Reccords(de har jävligt bra priser) så köpte jag Billy Ray Cyrus nya skiva för 16.00 euro till mamma(hon gillar honom) skivan heter "Back to Tennesse". Sen gick jag in i Sitkoff(gallerian i Mariehamn) och köpte ett blågult nystan åt mamma(hon gillar att sticka) sen en handuk åt min moster och ett paket till min storasyster så att hon kan göra blonda slingor i sitt hår^^. Nästa vecka får jag mer pengar att handla för så jag handlar mer julklappar då!
Sayonara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0