Shugo Chara vol 1.

räknare
besöksräknare

Coolt va? Här uppe visar det hur många besökare jag har haft! Just nu är det 2 stycken. Jaja! Till andra saker! I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle blogga om en serie som heter Shugo Chara. Det ska jag göra nu. Jag kommer att lägga upp en bild på hur varje del av serien(dvs om jag hittar en) ser ut och skriva vad serien handlar om och vem eller vilka som kom på den! Ni får gärna komma med önskemål! Om det går, kan jag även också(om jag hittar) lägga upp en länt till det första avsnittet med japanska röster och med engelsk text!

Shugo Chara volume 1.jpg

Namn: Shugo Chara
Författare: Peach-Pit
Genre:Magical girl
Handling: Varje barn har ett ägg i sitt hjärta, osynlig i första, ett ägg med de som vill bli egenföretagare i sina drömmar. Hinamori Amu, en del av en grupp kallad bevararna, skydda äggen blir x-ägg, ägg fyllda med förbittring och resignation som ger barn problem. Amu: s uppgift är att fånga upp och återställa x-ägg till sin ursprungliga form. Hon gör detta med hjälp av hennes tre Shugo Chara (väktare tecken eller hon skulle vara själv), Ran, Miki och Su. Tack vare dem hon kan ändra sin karaktär och förmågor, och så kampen mot den mystiska organisation påsk som syftar till att hitta en speciell ägget kallas embryo med hjälp av x-ägg.

Jag hoppas att ni gillade den! Här är länk till första episoden!(Kunde ej hitta)

Sayonara!

Här är episod 1:
http://www.animecrunch.com

Kommentarer
Postat av: Paulina

Wow, vilken bra serie! Den ska jag se på!

2009-11-09 @ 19:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0